שיפור תהליכי עבודה בארגונים ועסקים מוביל להתייעלות בכמה רמות: מבחינה תקציבית, מבחינת שימור ההון האנושי ושיפור שביעות רצון העובדים וכמובן מבחינת שביעות רצון הלקוחות.
בין הארגונים שייעצנו להם בנושא שיפור תהליכי עבודה:
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, מלון הרודס אילת, מלונות רשת שרתון-מוריה ישראל, מלון קיבוץ צובה, עיריית אילת, עיריית ראשון לציון, עיריית כוכב יאיר, החברה לפיתוח יפו העתיקה, פארק גני יהושוע, חברת מאיר, אילקס מדיקל, מפעל דוקרט, משרד רו"ח גולדברג ושות' ומפעל ורסנו תעשיות אופטיות.
מי שהתנסה בנסיעה לאזור חדש ללא GPS מתפקד יכול להעריך את התסכול של ניהול מחלקה או ארגון "בשליפה מהמותן". איפה לפנות… אופס, זאת דרך ללא מוצא…. עכשיו צריך לחזור ולנסות מסלול אחר ואתה כבר בפיגור על לוח הזמנים שלך.
העובדה הפשוטה היא שמנהל שמנסה לנהל ארגון או מחלקה בלי שיהיו לו
לא יצליח לנהל דבר. הוא ימצא את עצמו מול מצבים שמובילים לדרך ללא מוצא, יקלוט שהוא עשה טעות ועכשיו יבזבז זמן על תיקון הטעות במקום להתמקד בהסתערות על היעד הבא תוך עמידה ביעדים.
ניהול הוא פעילות מדויקת של לגרום לדברים להתבצע על הצד הטוב ביותר, ולשם כך יש להשתמש במפת דרכים ואסטרטגיה מנצחת.
על-ידי ניתוח המצב הקיים אנו ממפים את נקודות התורפה וכך מתמקדים בתהליכי העבודה הנדרשים שעומדים בקריטריון של Best Practices. אחרי בחינת התהליכים ושיפור נקודות תורפה שכעת מתעוררות אנו מגיעים לתהליכי העבודה הנכונים והסופיים.
ניתן ליישם את כל זה במחלקה בודדת או ברמה ארגונית מקצה לקצה ולהוביל את הארגון לעתיד עסקי מצליח יותר.
לא חייבים להגיע לסף משבר כדי להתייעל ולשפר תהליכים. על פי רוב אני עובד עם ארגונים שפשוט רוצים להשיג יותר. הם עובדים בסדר, אבל מרגישים שמשהו לא זורם חלק ושהם מתמודדים עם יותר מידי מחסומים או מעצורים והעבודה פשוט לא זורמת חלק ובכיף.
מבחיני זה סימן של ראייה עסקית נכונה ורצון מצד ההנהלה לשאוף למצוינות והתייעלות תוך הגדלת הרווחיות.
במילים אחרות, זה מעניק להנהלה שקט נפשי לעבוד על התרחבות במקום להתעסק במעצורים הקטנים והמציקים של התנהלות שוטפת שהיא לא חלקה.
הנה דוגמה:
נניח שאתם מנהלים רשת ומתמודדים, כמו כולם, עם בעיות כוח אדם. אתם משקיעים בהדרכות והכשרות, בדרג ניהול ביניים – ועדיין אתם (הדרג הבכיר) מבזבזים שעות עבודה וכספים על עובדים שנוטשים, או מפריעים זה לזה, וכבר בא לכם לשלוח את כולם הביתה…
אני מציע נקודת מבט שונה, שבה העובדים מקבלים תרשים זרימה שהוא יותר חלק ונוח, במקום להפריע זה לזה הם עובדים בהרמוניה. נדרשים פחות מנהלים בדרג הביניים כדי לנהל את האופרציה וכך נדרשת גם פחות התערבות מצד הדרג הבכיר. נשמע כמו חלום? זה בדיוק מה שהשגנו ברשת מלונות שרתון.
שיפור תהליכים הוא בדיוק זה: תהליכי עבודה שיש להם רצף נכון, הם יותר פשוטים ואפקטיביים, עולים פחות ומשמרים שביעות רצון פנים-ארגונית שמשפיעה כמובן על שביעות רצון של הלקוחות.
יש מתודולוגיות רבות שאנחנו באשכולות הנדסת תעשיה וניהול מיישמים כדי להשיג את המטרה. לפרטים מלאים ניתן לפנות למשה דב בטלפון: 052-344-5004
אשכולות הנדסת תעשייה וניהול בהנהלת משה דב הינה אחת החברות הבולטות ובעלות הניסיון הרב ביותר במשק הישראלי בתחומי האיכות, תקינה ושיפור תהליכים משנת 1997.
© כל הזכויות שמורות